tisdag 13 januari 2009

Kända katter i olika grad


Hallå där. En sån dimmig januaridag som idag, kan man bara tillbringa i sängen. Till och med tanten sov dagtid idag. Ovanligt klokt av henne. Jag fortsätter dock sovandet i lillhusses säng. Fast här har ni väckt mig, minsann.


Katten Findus är lite känd från barnböcker. I Sverige. Jag däremot är MYCKET känd (se gärna ovanstående bild som ett stapeldiagram), har jag fått höra. I Amerika. Tantens bror har förkunnat min bloggs läsvärdhet för sina jobbarkompisar där borta, och nu verkar det som om den stora kontinenten i väst stannat upp av hänfördhet!!! Åtminstone offras en och annan lunchrast till min ära. Hurra! Och tack kära läsare!


Tantens bror är originalhusse till den där Bosse borta hos mormorochmorfar (se julinlägget). Här har det kommit ett porträtt, som jag upplåter plats till. Nåväl, han är rätt stilig. På avstånd.
Nu hör jag att tanten väser nåt om översitterifasoner och högfärdsvansinne. Hon vet inte vad hon talar om.

Inga kommentarer: