lördag 10 januari 2009

Köksherraväldet utökas


Har tagit mig upp till nivå två i köket. Ovanpå kokböckerna ligger en tehuva och över alltihop har det monterats ett värmande lysrör. Så bra för mig! Mjuk stoppning och spets i bomullsbatist, plus värme. Stil och komfort, passande en dam som jag.
Här kan man ligga och hålla koll på tantens alla påhitt. Senaste veckan har det stökats med tyger och glitter och klister. Mölndalsrevyn, säger tanten. Vad vet jag, det ligger små stjärnströssel i min vattenskål.
På samma nivå finns spisfläktshyllan. Den kan man gymnastisera på. Hur jag ska komma upp på skåpdörrskanterna har jag inte listat ut ännu. Attans, här kom tanten på mig med näsan i sockerskålen.
Här är tantens senaste små bakverk. Av den oätliga sorten.
Här är fler. Hon snor hej vilt, utan hämningar, idéer från andras pärlbloggar. Erkänn, tanten!

Inga kommentarer: