söndag 8 februari 2009

Världen har skägg!


Det är verkligen semletider nu, grädden sprider sig över allt, hänger i klasar från gren och tall.


Till och med jag har fått skägg. Kan det vara hormonomställningen? Jag blir lite nervös och generad. Småskäggig sumphöna, sa farbrorn att det finns nåt som heter.
Tack, nu har jag noterat snödjupet på trappen, och funnit det mycket kyligt om tassarna. Släpp in mig till kaminen, genast! Det är bara tanten som finner något slags sadistiskt nöje i att visa mig världen hela tiden. Varför?

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej! Gafsan!
From your Feb. 6 blog we learned a new word. My man became frustrated when he could not find it in his big blue and yellow book that he takes down from the shelf very often. When I saw it I immediately pronounced it and then we knew that "MJAAAAAUUUUU" is svensk for "MEOOOOOWWWWW". The pronunciation is the same in any language.

There's no language barrier for felines
They simply speak what's on their minds
So there is no need
To translate what I read
In Gafsan's well written rhymes.