lördag 21 februari 2009

Full hårddisk och höga katter


Tantens dator blev full. Miljoner bilder på mig och pärlor och bullar och barn. Allt fick tas bort och startas om. Tanten var grinig och jag fick inte gå i närheten av tangentbordet, så det har varit tyst här på bloggen i en vecka. Nu verkar det dock fungera igen, så här är en liten resumé av förfluten tid. Det har snöat. Som vanligt. Jag och Saskia övervakar fågellivet från värmen.


Trots snön, påstår tanten att det är vår och högtid för frösättning. Penséer och Pelargoner. Där nere är dom, i frökuvösen. Vilken tid det tar! Det händer ingenting alls.

Som tur är bakade tanten bullar en dag...
...för att locka till sig besök. Det fungerade och snälla Tove och Kekke kom! Och dom hade med sig knark till oss katter. Titta vad rolig Saskia ser ut med kattmyntamusen! Helt stenad!
Sen visade det sig även att Tove var lite händigare än tanten och farbrorn; hon trollade bort mitt stygn på magen, så nu är jag som ny! Happ, happ, så´äre mät.

Inga kommentarer: