torsdag 13 augusti 2009

Katter på loftet


Helt plötsligt var vårt hem fyllt av kartonger. Stora, mystiska överallt, hela golvet täckt. Innuti låg en massa plåt. Som tanten fick ta hand om.


Jag tog hand om kartongerna och tillverkade konfetti. Massor! Jättefint!
Sen städade tanten bort all konfetti... och spännande plastpåsar som jag ville kontrollera från insidan. Det fick man inte sa tanten. Farligt. Fånigt!
Men sen trixade tanten ihop en jättelik klätterställning av all plåt. Vilken tur att en händig katt som jag fanns på plats! Ikeas överkatt! Säg den inseksnyckel som undkommer mig... Tanten svettades och morrade.



Tillslut blev det hyfsat, en jättelik katthylla med stoppning, utsikt över hela reviret. Tanten påstår att hon ska få plats där också, men jag vet inte det ja´.

Inga kommentarer: