torsdag 9 april 2009

Bortkomning och sur deg

Nej, det är inte en kotte. Tanten har gjort deg igen (tjohej!) och limpa, på surdeg från Tovetanten. Det blev mycket gott, både obakat och bakat.


Fast jag höll ju på att missa hela bakandet, för jag kom bort! Eller om det var resten av världen som var borta? Jag var ju, hela tiden. Fast på fel ställe.

När tanten och farbrorn slänger sopor, brukar jag passa på att ta en tur i trapphuset. varvid tanten eller farbrorn springer efter och bär in mig igen. Igår missade dom det där sista. Och jag blev kvar själv i trappan! Kallt, okattvänligt och hårt var det. Försökte uthärda på översta trappsteget vid vinden. Efter TVÅ TIMMAR började dom sakna mig. Sa att dom trodde att jag sov nånstanns... Hmpf. Farbrorn hittade mig. Tanten såg orolig ut, men lättad. Jag är skrynklig om nosen. Otäckt.

1 kommentar:

Unknown sa...

Gafsan, be careful on the stairs.
You may be left out unawares.
I know-following my man out the door,
It closes and I'm inside no more.
I have to meow until someone cares.

Americat Sammy