fredag 19 december 2008

Resan till Mormoromorfar


Jag är på resa igen. Med dom små människorna och tanten till nåt som heter mormor och morfar. Det verkar bra, kamin finns och TVÅ våningar att rusa runt på.


Men ute i grovhallen bor två orangea snöpta surkart som heter Bosse och Sune. Bill och Bull. Knoll och Tott, whatever. Jag skulle hälsa, jazzade runt lite och puttade Sune på huvudet, då fräser han ooch ger mig en snyting så jag åker in i matskålen. Upprörande. Bonnläppar som inte vet hur man tilltalar en dam. Ingen humor. Jag pratar inte mer med dem.


Morfar är bra däremot. Härmed förklarar jag hans knä som Gafsans egendom. Lydigt sitter han still hela dan. Och slipper därmed ordna mat och spela spel med barnen. It´s a win-win situation.


Fassiliteterna för fågelskådning är utmärkta här. Här skådar jag en talgoxe. Har även skådat en nötväcka. Tröttnade på säkerhetsglaset och lyckades smita ut genom dörren med barnen. Sprang runt hela huset, tittade närmare på fågelbordet. Smidig som en gasell. Sen blev det kallt och jag återgick till inomhusaktiviteter som knäliggande och knäliggande.


Barnen och mormorn trotsade kylan och kollade in nån grön taggig sak, som sedan släpades in i huset. Och behängdes med kattleksaker! Jul är ett bra påhitt!












Inga kommentarer: